Dordrecht

• Aanbieding voor leden
  • Aanbieding lidmaatschap zie www.dordrecht.groei.nl

Uit de bestuurstuin

Wat een groeizaam weer is het. Echt heerlijk zomers, warm.

In de tuin lijkt het een wedstrijd welke planten er het hoogst groeien en de meeste plek in beslag nemen.

Ik ben begonnen met selectief wieden, zodat elke plant een beetje lucht kan krijgen.

Mijn cosmea's van de plantenruil in mei staan er prachtig bloeiend bij en de rozen bloeien ook volop.

In september houden we weer een ruilbeurs.

Wij hopen na de grote vakantie ook weer bij elkaar te kunnen komen voor lezingen en workshops en op zaterdag 10 juli kunnen leden en belangstellenden de open dag bezoeken bij onze locatie in de tuin van de Volière.

Uitnodiging 10 juli koffie/thee drinken

Om al een beetje in de stemming te komen nodigen wij onze leden uit om op 10 juli tussen 10.00 en 15.00 uur een kopje koffie of thee te komen drinken in de tuin van de Volière, Adjudant H.P. Kosterstraat 5 in Dordrecht. Wij zullen dan het tuinontwerp voor de tuin bij de Volière laten zien en we hopen dat u ook enthousiast wordt voor het idee en de plannen voor ons 140 jarig bestaan in 2022.

Er is tevens een open dag van de imkers waar natuurlijk ook honing te koop is.

Fotowedstrijd Zomer

Op dit moment is de natuur prachtig om met je telefoon of camera de zomer vast te leggen. Doe ook mee en stuur 1, 2 of 3 foto's in op info@dordrecht.groei.nl tot eind september.

Overleg Biodiversiteit

Begin juni heeft de stadsecoloog Sjoerd-Dirk Fiaschi- van der Est een bijeenkomst over biodiversiteit belegd met veel organisaties die met natuur bezig zijn. Groei&Bloei houdt zich hier natuurlijk ook mee bezig. Op onze site staat een verslagje van deze vergadering.

Heb je ook belangstelling om mee te denken en praten over de natuur op het Eiland van Dordrecht in een werkgroepje, geef je dan op bij Marijke: voorzitter.groeidordt@gmail.com

Tuinmoment op Dubbeldam

Misschien heeft u ook gelezen dat er in Dubbeldam een aantal tuineigenaren met een leuk initiatief zijn gekomen om hun tuin open te stellen. Ik ben er een kijkje gaan nemen bij Martine in haar mooie tuin. Mocht je het ook leuk vinden om de tuinen te gaan bezoeken, maak dan een afspraak  bij de coördinator van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 13.00 uur op telefoonnr. 06 227 323 94.

Vraag en Aanbod

Op onze website staat een nieuwe rubriek: Vraag en Aanbod.  Als je je aanmeldt dan kun je iets aanbieden wat je over hebt of kijken of iemand een prachtige plant of stekje heeft.  Zo hoeft tuinieren niet al te kostbaar te zijn. Meld je aan bij vraagaanbod.groeidordt@outlook.com

Voor meer informatie kunt u kijken op onze website:  Dordrecht.groei.nl/ activiteiten

of facebook: www.facebook.com/Groei-Bloei-Dordrecht-750801841719006/

Het geschenk bij de Zomeractie 2021 is een Metallo snoeizaag met holster, een mooie stevige zaag waarmee je takken en stammen tot 12,5 cm moeiteloos doorzaagt.

Deze zaag is tegen inkoopsprijs voor de bestaande leden beschikbaar is. De adviesprijs is € 43,80, maar bij bestellingen via de afdeling betalen jullie slechts € 25,- per zaag.

Stuur je bestelling naar info@dordrecht.groei.nl

Aanbieding voor het lidmaatschap: kijk hiervoor op de site: www.dordrecht.groei.nl

Onze emailadressen

Voorzitter: Marijke Hubers  voorzitter.groeidordt@gmail.com